Er skidt og snavs bare noget, vi fjerner for at der skal se pænt ud? Eller er der vigtigere årsager til at skabe et miljø, hvor der ikke er støv på overfladerne?
Vi ser nærmere på, hvorfor det er vigtigt at tage sin rengøring alvorligt i virksomheden. For at kunne gøre det, har vi allieret os med en ekspert i erhvervsrengøring i Fredericia, som ved, hvorfor virksomhederne skal huske det indendørs miljø.
Skidt og snavs kan give flere sygedage!
Som arbejdsplads er man naturligvis afhængige af sine ansatte. Ikke mindst er det vigtigt, at de møder op på arbejde og producerer, så virksomheden tjenere penge. Derfor giver det sig selv, at sygedage er dårlige for økonomien i virksomheden. Det produktive output falder – og måske man kommer bagud på opgaver, hvad end det er en produktionslinje eller et projekt.
Skidt og snavs er ofte skyld i, at bakterier får lov til at sprede sig mellem de ansatte. Og dermed stiger smitterisikoen! Desuden har de senere år med Covid-19 lært os, at det er vigtigt at tørre overflader af og få fjernet bakterierne, da smitte i høj grad kommer fra berøring af de samme overflader.
Når man har erhvervsrengøring tilknyttet, er dette en del af servicen. Den er derfor med til at reducere risikoen for smittespredning og sygedage blandt de ansatte.
Et godt miljø er vigtigt for ro og koncentration
For mange mennesker er det nødvendigt med rene og rolige omgivelser, hvis de skal kunne koncentrere sig og finde ro til den nødvendige fordybelse.
Erhvervsrengøring er her igen en vigtig del af ligningen, fordi den hjælper med at holde lokalerne, skrivebordene og meget mere rene og rolige. De ansatte ser ikke skidt eller rod og slipper derfor for unødvendige frustrationer, som kan lægge som en bagtanke og påvirke deres indsats.
Desuden er det ret essentielt, at ansatte – eller for den sags skyld potentielle kunder – møder et rent område og får et godt førstehåndsindtryk, der signalerer professionalisme.